Voorjaarsconcert 2016

mrt 6, 2016

Op zaterdag 5 maart heeft ons jaarlijkse Voorjaarsconcert plaatsgevonden.

Het A-Slagwerkensemble onder leiding van Wibrand van Norel opende de avond met Intrada Festivo, een spectaculair begin van hun programma. Het programma werd vervolgd met Frozen Planet, dit stuk is gecomponeerd voor de Topklasse van het Open Nederlands Slagwerk Kampioenschap (ONSK) op 16 april a.s., waar het ensemble aan zal deelnemen.

“Mag ik dan bij jou”, een bekend nummer van Claudia de Breij is door Niels Hak gearrangeerd voor het Slagwerkensemble, tijdens dit nummer kreeg het ensemble vocale medewerking van Saskia Bak en Lennart Pluim.

Voor dit Voorjaarsconcert is er een Ad Hoc Koor opgericht, de 67 leden hebben de afgelopen weken o.l.v. Dick van Asselt 3 liederen ingestudeerd. Tijdens het concert werden Gabriella’s Song, Lena’s Sang en The Exodus Song uitgevoerd. Mariëlle Vlijm bespeelde de dwarsfluit tijdens The Exodus Song. Het publiek genoot van de combinatie slagwerk, zang en fluit.

Het Fanfare Orkest onder leiding van Erik van de Kolk opende de avond met het stuk Also Sprach Zarathustra gevolgd door Glasnost. Danielle Elsinghorst op euphonium verleende deze avond ook haar muzikale medewerking, zij speelde de nummers Pantomine en Carnaval de Venice, in dit stuk speelde naast Danielle, Herman Engelbertinck mee op Contrabas, en dit werd uiteraard begeleidt door het orkest. In het prachtige stuk The Prayer mochten de solisten Helmer Kerkhoff en Johan van de Kolk hun muzikaliteit tonen samen met het orkest. Het fanfare orkest bracht een uitdagend programma wat veel van de leden vroeg, maar het resultaat mocht er zijn. Als toegift speelden zij het vrolijke en swingende nummer On the Quaterdeck.

Het licht en geluid deze avond werd natuurlijk verzorgd door EFK Stage Support! Er was een prachtige sfeer gecreëerd en de effecten tijdens de stukken waren een mooie toevoeging op het programma.

Jubilarissen

Tijdens deze avond werden onze 2 jubilarissen, Annewil van de Hardenberg en Annerieke van de Werfhorst, gehuldigd voor hun 12.5 jarig jubileum bij de vereniging. De voorzitter noemde hen een twee-eenheid binnen de vereniging, samen begonnen met de muzieklessen en nu 12.5 jaar later doen zij nog steeds heel veel activiteiten gezamenlijk, waaronder het jeugdcoördinatorschap bij het B-Slagwerkensemble. Zij werden voor hun inzet bedankt, waarna zij de oorkonde overhandigd kregen en de bronzen insigne opgespeld kregen.

Bugel

Het ActieComité binnen de verenging organiseert door de loop van het jaar diverse acties om geld te genereren voor de club. Dat dit lukt bleek wel uit het feit dat zij de vereniging een nieuwe bugel hebben aangeboden. Tijdens het concert werd deze al bespeeld door Rick de Ruiter. De vereniging is het ActieComité, de leden en allen die onze acties steunen erg dankbaar hiervoor!

De vereniging kijkt terug op een mooi en muzikaal Voorjaarsconcert! En wil iedereen die op welke wijze ook zijn of haar medewerking heeft verleend dan ook heel hartelijk bedanken hiervoor!

Klik hier voor de foto’s van ons voorjaarsconcert