Succesvol Muziekfestijn

mrt 15, 2016

De kinderen van groep 4 t/m groep 8 van de Da Costa School hebben samen met het Elspeets Fanfare Korps een heus muziekfestijn gehad op vrijdagavond 4 maart in ’t Kulturhus.

In de voorbereidende periode hebben de leerlingen in 3 lessen kennisgemaakt met verschillende blaas- en slagwerkinstrumenten en werden ze klaargestoomd voor het eindconcert. Deze lessen werden gegeven door de docenten welke verbonden zijn aan CultuurKust. Nyncke de Vries begeleidde de blazers en Wibrand van Norel de slagwerkers.

De leerlingen speelden als ware muzikanten een programma wat zij in slechts 3 weken geleerd hadden. Wat een prestatie. Er waren ruim 60 leerlingen met hun ouders gekomen en gelukkig is iedereen deze avond aan bod gekomen om zijn of haar muziekkunsten te laten horen.

Tijdens het concert werd er ook door het B-Slagwerkensemble en door het OpleidingsOrkest gespeeld. Speciaal voor deze avond was er ook een saxofonistenkwartet (o.l.v. Linda Arnoldus, docent Saxofoon) samengesteld en ook zij lieten natuurlijk van zich horen.

Aan het einde van de avond werd het slotstuk gespeeld, iédereen, en dat betekende in dit geval ook het publiek, moest hier aan meedoen, maar ook de leerlingen en de leden. Het slotstuk was Windbeatz, een compositie geschreven door Wibrand van Norel. Wat was het een feestje om zo samen muziek te mogen en kunnen maken.

Alle leerlingen en andere belangstellenden krijgen nu de mogelijkheid om proeverijlessen te volgen. Voor slechts € 12.50 kunnen zij 3 lessen volgen op een blaas- of slagwerkinstrument. Zie onze flyer voor meer informatie en hoe u aan te melden hiervoor.

Voor meer informatie over het volgen van muzieklessen, kijk op www.elspeetsfanfare.nl onder het kopje Muzikale Opleiding.

Flyer:

Proeverijles

voor de foto’s van de lessen klik hier

voor de foto’s van het concert klik hier