Prachtige prestatie van Elspeets Fanfare Orkest tijdens het concours

nov 15, 2016

Het Fanfareorkest heeft zaterdag 12 november een geweldige prestatie geleverd door een gemiddelde van 86.59 punten bij elkaar te spelen op het concertpodium van muziekcentrum in Enschede.

Gedurende een volledig kalenderjaar worden er in het hele land concertconcoursen georganiseerd waarbij de deelnemende orkesten beoordeeld worden door een vakjury. Natuurlijk draait het hierbij om de muziek, maar het toegevoegde competitie element maakt deelname aan een concours voor leden en dirigent best spannend. Het doel van het orkest is om niet alleen tijdens concoursen te “pieken”, maar ook zeker tijdens de vele concerten die gedurende het jaar gegeven worden. Dirigent Erik van de Kolk weet het orkest in een paar maanden naar een hoger niveau te brengen, hierdoor ontstaat de chemie die nodig is om de muziekstukken goed uit te voeren. De orkestleden waren erop gebrand om een mooie prestatie neer te zetten.

De score werd als volgt bij elkaar gespeeld:

Golden Age: 85 punten
Elegy 1: 88,5 punten                                                                                                                                                                         Gemiddeld: 86,59 punten, dit is een 1e prijs met promotie naar de eerste divisie!

Met de behaalde score heeft het orkest een unieke prestatie neergezet omdat ze na vele jaren weer voor het eerst uit kwamen in de tweede divisie, hiermee heeft het orkest bewezen dat het de laatste jaren een goede weg is ingeslagen. In de 7 jaar dat Erik bij ons dirigent is heeft hij ons van de derde divisie naar een niveau gebracht wat mee kan met de betere orkesten van Nederland, en dat is voor ons een grote prestatie. Het maakt het nog meer bijzonder omdat dit het laatste concours was met Erik als onze dirigent. Hij gaat ons in maart 2017 verlaten om zich dan te richten op de Noord -Limburgse Brassband in België. Het afscheidsconcert staat gepland op 4 maart 2017.

klik hier voor de foto’s