Koninklijke onderscheiding voor Johan van de Kolk

mei 5, 2017

Op 26 april jl. hebben Johan van de Kolk en zijn vrouw Mettie uit handen van burgemeester De Weerd een koninklijke onderscheiding ontvangen en zijn hiermee Lid in de orde van Oranje Nassau geworden.
Beiden kregen deze onderscheiding vanwege het feit dat ze zich al jaren belangeloos inzetten voor de samenleving.

In 1972 werd de toen 11-jarige Johan lid van Elspeets Fanfare. Al 44 jaar is hij een steunpilaar voor onze vereniging. Zo heeft hij meerdere jaren diverse bestuursfuncties bekleed. Daarnaast is hij al jaren onze vaste bibliothecaris. Ook heeft hij 10 jaar het opleidingsorkest onder zijn hoede gehad. Hij staat altijd klaar om nieuwe (jeugd)leden bij te staan en op weg te helpen.
Naast het (bijna) altijd aanwezig zijn op bij de repetities en optredens, laat Johan ook regelmatig van zich horen bij de verschillende kerkdiensten in de regio en speelt hij bij de dodenherdenking in Elspeet, Hulshorst en bij de herdenking in het Verscholen Dorp.

Ook zijn betrokkenheid bij de bewoners van Philadelphia is niet onopgemerkt gebleven. Als ouderling met speciale opdracht is hij verbonden geweest met deze stichting en speelt hier nog regelmatig bij de kerkdiensten. Muziek maken is een wezelijk deel van Johan’s leven, hij geniet er zelf van maar vindt het haast nog belangrijker dat een ander ervan geniet. De jeugd mag dan de toekomst hebben maar “ouwe rotten” als Johan zorgen ervoor dat de jeugd de juiste normen en waarden binnen een vereniging als de onze
bijgebracht wordt.

We feliciteren Johan en Mettie van harte met deze prachtige onderscheiding en we hopen dat ze nog heel lang hun bijzondere bezigheden mogen blijven uitvoeren.