Kidz in Concert 2018, een waanzinnig succes!

jan 25, 2018

Een tante uit Marokko, Eye of the Tiger, What about Us, het was een concert vol
met jeugdige uitvoeringen van bekende composities. Het talent dat deze avond getoond werd was vaak van een bijzonder hoog niveau. Waarbij alle credits gaan naar de muzikaal verantwoordelijken en docenten van de meer dan 50 leerlingen.
Met een goed gevulde zaal werd de avond afgetrapt door het B-slagwerkensemble. Het B-slagwerkensemble staat onder leiding van Ruben Maathuis. Deze groep jeugdige muzikanten liet diverse composities horen welke goed in de smaak vielen bij het publiek. Een mooie prestatie waarbij een groot gedeelte van het ensemble slechts 10x meer gerepeteerd had met het ensemble. Het opleidingsorkest bracht veel populaire liederen ten gehore. Onder
leiding van Maarten van de Kolk werden veel 80’s en 90’s ten gehore gebracht. Ook nam het opleidingsorkest het publiek mee op reis naar diverse landen. Turkije, China en allerlei andere landen werden muzikaal aangedaan.

Elspeets Fanfare Korps werkt nauw samen met Cultuurkust. Deze organisatie faciliteert de vereniging in het aanbieden van diverse muzieklesreeksen. Tijdens ‘Kidz in Concert 2018’ was Elena Vyaznikova oprecht trots op haar fluitleerlingen. In een heus kinderorkest brachten vijf fluitisten een compositie ten gehore die zij samen hadden ingestudeerd. Ook Esli Kalkman was aanwezig met zijn vijftienkoppige marimbaensemble. Deze groep marimba leerlingen hadden in 10 week een aantal kleine composities ingestudeerd. Met veel plezier lieten alle leerlingen horen wat zij in huis hadden. Naast deze ensembles speelden een aantal leerlingen op marimba, hoorn, bugel en snaredrum hetgeen zij afgelopen jaar geleerd hadden. Al met al een inspiratievolle avond waarbij veel jeugdige talenten van zich lieten horen.
Ook lessen volgen?
Zoals eerder aangegeven werkt Elspeets Fanfare Korps samen met Cultuurkust. In de afgelopen periode zijn er diverse kinderorkesten opgestart. Wil uw kind ook graag een muziekinstrument bespelen? Twijfel niet en kijk op www.cultuurkust.nl. Deze organisatie faciliteert en organiseert onze lessen waarbij in groepen gerepeteerd wordt. Een leuke, gezellige, laagdrempelige wijze van lessen waarbij plezier hoog in het vandaal staat. Op 30
januari start bijvoorbeeld een koperblazersklas. Heeft u hierover vragen? Dan kunt u altijd via elspeetsfanfare.nl informatie opvragen.

Klik hier voor alle foto’s van het concert