Zomerconcert Elspeetse Fanfare Orkesten

jul 4, 2017

Op 29 en 30 juni en op 1 juli organiseerde de vereniging Elspeetse Feesten een beachvolleybaltoernooi op het parkeerterrein achter het Kulturhus. Elspeets Fanfare mocht op 1 juli de muzikale omlijsting verzorgen tijdens het spelen van de finales . Om 19 uur was het eerst de beurt aan het opleidingsorkest. Onder leiding van de nieuwe maar al jaren bekende dirigent Maarten van de Kolk brachten deze jonge muzikanten een vrolijk programma ten gehore. Klassiekers als The eye of the Tiger werden afgewisseld met Top-40 muziek als Cheerleader.

Daarna was het de beurt aan het “grote” orkest, eveneens onder leiding van Maarten. Ook dit programma had een zomers en swingend tintje. Na een lange tijd vooral concertwerken gespeeld te hebben heeft het orkest zich vanaf mei vastgebeten in het lichtere repertoire. Er werd muziek gespeeld van ABBA, Robbie Williams, Doe maar, Adèle en Paul de Leeuw. Lisann van Asselt speelde op saxofoon de mooie solo Thinking of You.

Voor de muzikanten zit dit seizoen er bijna op, er wordt voor de zomer nog 1x gerepeteerd om het nieuwe programma voor te bereiden. Na de zomer zal dit programma verder ingestudeerd worden om op 28 oktober een mooi concert te geven samen Fanfarecombinatie Prinses Juliana-Concordia uit Gameren, een orkest dat ook onder leiding staat van Maarten van de Kolk.