Road to Kerkrade

jun 21, 2016

Het A-Slagwerkensemble van Elspeets Fanfare Korps gaat in de zomer van 2017 voor de 5e keer op rij deelnemen aan het Wereld Muziek Concours (WMC). Het WMC is een internationaal muziekfestival in brede zin en combineert wedstrijden voor amateurorkesten en ensembles met hoogwaardige concerten door professionele orkesten en ensembles uit alle delen van de wereld, dat vierjaarlijks wordt gehouden in Kerkrade.

Met 20 enthousiaste leden is het A-Slagwerkensemble ondertussen al een aantal maanden in voorbereiding op WMC 2017. Het thema dit jaar zal zijn ’Dreaming the dreams’. Voor dit anderhalf jaar durend traject is veel geld nodig. Er wordt onder andere een muziekstuk op maat geschreven voor het ensemble. Daarnaast hopen wij het complete instrumentarium een upgrade te geven. Voor een goede prestatie moeten alle randzaken goed geregeld zijn. De leden leveren allen een persoonlijke bijdrage, en daarnaast zullen er de komende tijd een aantal acties georganiseerd worden om financiën te werven.

Zaterdag 25 juni a.s. zal de eerste grote actie plaats vinden: ‘The Road to Kerkrade’. De leden zijn al een aantal weken druk om sponsoren te vinden voor deze tocht, die met tandems, gesponsord door Joop de Haan uit Nunspeet, afgelegd zal worden. We vertrekken ‘s morgens rond 6:45u. vanuit Elspeet en zullen de gehele route naar Kerkrade fietsend afleggen. Een route van ca. 200 km! De inwendige mens wordt deze dag o.a. verzorgd door Bakker Piet en Slagerij de Weerd uit Elspeet.

De leden zijn dankbaar dat zij op welke wijze dan ook steeds weer opnieuw op de betrokkenheid van de Elspeetse gemeenschap, maar ook daarbuiten, mogen rekenen. Mag het A-Slagwerkensemble van Elspeet ook deze keer weer op uw steun rekenen? Het ensemble wil ook deze keer weer een prachtige prestatie neer zetten op het Wereld Muziek Concours in Kerkrade.

Voor meer informatie kunt u bij de leden van de WMC-commissie terecht en verwijzen wij u naar de website: www.elspeetsfanfare.nl. En ons mailadres: wmc@elspeetsfanfare.nl.