Open Nederlands Slagwerk Kampioenschap 2015

apr 11, 2015

Tweede plaats voor het A-Slagwerkensemble tijdens het ONSK

Op zaterdag 11 april werd voor de tweede maal het Open Nederlands Kampioenschap Nederland georganiseerd, ditmaal in het Schaffelaer Theater in Barneveld. Het A-Slagwerkensemble kwam deze dag uit in de Topklasse. Alle deelnemers in deze klasse speelden deze dag dezelfde compositie, Fantasia, een werk van Vincent Cox. De optredens werden blind gejureerd, de juryleden konden tijdens de beoordelingen dus niet zien wie er optraden, een wijze van jureren op misschien wel de meest eerlijke manier.

Door loting werd bepaald dat het A-ensemble als eerste hun optreden mocht geven, en die verliep bijzonder goed. De concentratie en focus waren er volledig bij alle leden, er werd muziek gemaakt op het hoogste niveau o.l.v. Wibrand van Norel.

De prijsuitreiking liet weten dat het optreden niet voldoende was voor een eerste plaats, maar wel een gewaardeerde tweede plaats met 88 punten, bij deze uitslag mochten het ensemble ook een mooie waardebon van de Slagwerkplaats in ontvangst nemen. Het resultaat werd ’s avonds uiteraard gevierd door de leden en de vaste supporters.