Nieuwe Xylofoons voor EFK

mrt 7, 2015

Xylofoons overhandigd tijdens het voorjaarsconcert

Namens het Actiecomité heeft Anniek Smit tijdens ons voorjaarsconcert van 7 maart jl. 3 xylofoons overhandigd aan het bestuur van de vereniging.

Deze xylofoons konden aangeschaft worden door inkomsten die het ActieComite jaarlijks ophaalt met haar acties. De Elspeetse bevolking wordt jaarlijks diverse malen aan de deur benaderd door de leden van EFK voor onze potgrondactie, bloemenactie en mandarijnenactie. Daarnaast wordt er jaarlijks ook nog een Oud IJzer Actie georganiseerd en de bekende Oliebollen & Appelflappenverkoop mag in dit rijtje zeker niet ontbreken. Middels deze weg willen we een ieder die op welke manier dan ook een bijdrage heeft geleverd aan deze acties hartelijk bedanken. Dankzij jullie kunnen die soort aankopen gefinancierd worden.

Natuurlijk een extra bedankje richting de leden van het Actiecomité die deze acties organiseren en coördineren!

De 3 xylofoons zullen veelvuldig gebruikt gaan worden door de slagwerkensembles, echter ook bij het Fanfare Orkest kunt u deze mooie klanken horen.

Tijdens het concert werden de xylofoons al bespeeld door diverse leden, die erg enthousiast waren over deze nieuwe instrumenten. We hopen dat we u nog vaak van deze mooie klanken mogen laten genieten.