Kidz in Concert, een muzikaal spektakel!

jan 8, 2018

Een jaar lang hebben het B-Slagwerkensemble en het Opleidingsorkest zich voorbereid op hun jaarlijkse hoogtepunt. ‘Kidz in Concert’ is de titel van het jeugdconcert dat plaatsvindt op zaterdag 20 januari 2017 in ‘t Kulturhus in Elspeet. Het concert start om 19.00 uur!
Het Opleidingsorkest bestaat uit 10 enthousiaste leden en sinds dit seizoen onder leiding van dirigent Maarten van de Kolk. Het Opleidingsorkest neemt u mee op muzikale reis door verschillende landen en laat tevens klassiekers horen als ‘Eye of the Tiger’ en ‘Cheerleader’.

Het B-Slagwerkensemble bestaande uit 12 leden heeft een primeur: het ensemble geeft o.l.v. Ruben Maathuis haar eerste concert in deze formatie. Aan het begin van het seizoen zijn een 7 tal jonge leerlingen ingestroomd in dit ensemble. Een frisse nieuwe start voor deze groep waarbij we plezier en samen muziek maken combineren. Ze zullen een aantal leuke composities ten gehore brengen,
waaronder ‘Hummer’ van Peter Kil en ‘To the Top’ van W.B. van Norel.

Ook in Elspeet kunnen leerlingen al op jonge leeftijd cursussen volgen. Doel: enthousiasmeren! Individuele leerlingen van beide onderdelen zullen een aantal stukjes laten horen. Daarnaast zullen ook de Kinderorkesten o.l.v. hun docenten op verrassende wijze uw aandacht op het podium vragen. Deze leerlingen krijgen allemaal les via Cultuurkust, de organisatie die voor onze vereniging de lessen
verzorgt. Tijdens ‘Kidz in Concert’ kunt u hier meer informatie over krijgen. Ook úw zoon of dochter is van harte welkom als leerling bij onze vereniging!

Het belooft weer een bijzonder afwisselende en verrassende avond te worden met muzikale hoogstandjes van onze leden en leerlingen! In de pauze is er een verloting! Allen hartelijk welkom!