Kidz in concert een groot succes!

jan 28, 2017

Op zaterdag 21 januari vond het jaarlijkse jeugdconcert plaats in ’t Kulturhus Elspeet. De jeugd van beide afdelingen van de vereniging hadden weer een mooi programma om te laten horen aan het publiek. Het Opleidingsorkest stond deze avond onder leiding van Anky van Rhee en Erik van de Kolk. Zij speelden een aantal mooie muziekstukken. Zij openden de avond met They are coming een lekker swingend begin van de avond. Uiteraard mocht een koraal natuurlijk niet ontbreken en waren er nog verschillende andere lekker in het gehoor liggende nummers waarin alle kwaliteiten van de spelers goed tot uiting kwamen. Het B-Slagwerkensemble, voor het eerst onder leiding van hun nieuwe dirigent Ruben Maathuis had ook een mooi repertoire deze avond. Beatz for Pleasure was hun openingswerk, een compositie van Wibrand van Norel die de afgelopen 20 jaren dit jeugdensemble heeft geleid. De naam zegt het al, beatz voor plezier en dat het met plezier werd gespeeld, dat lieten ze horen! Verder speelden zij Magnificent People en onder andere bekende populaire nummers. Deze avond traden er ook verschillende leerlingen op die allen muziekles krijgen via Cultuurkust. Hierbij kwamen de diverse instrumenten voorbij die binnen de vereniging beschikbaar zijn. Bijzonder daarbij was een complete marimbagroep van 12 nieuwe leerlingen die pas vanaf september les krijgen en met elkaar al een paar mooie partijtjes mochten laten horen. Wat was het mooi om deze leerlingen te zien en te horen spelen. Het opleidingsniveau verschilde van enkele weken tot al een aantal jaren les. Maar allen wisten, ondanks de wat aanwezige spanning, een prachtig stukje muziek te produceren! Ook werden de AMV lessen extra onder de aandacht gebracht door de coördinator muziek vanuit Cultuurkust. Vanaf 3 februari iedere vrijdagmiddag in het Kulturhus. Mis het niet en meld uw kind snel aan! De avond werd afgesloten met een tweetal gezamenlijke nummers. De jeugd heeft de toekomst, dat heeft Elspeets Fanfare Korps deze avond weer laten horen! De vereniging kijkt dan ook met trots terug op deze mooie en vooral muzikale avond.

Klik hier voor de foto’s van deze avond.

Facebookpagina Elspeets Fanfare

Facebook Slagwerkensembles Elspeets Fanfare Korps