Interview Mariska en Geke

apr 27, 2017

Twee dames deze keer in de WMC rubriek richting Kerkrade. Niet zomaar twee leden, want ze gaan al voor de vierde maal naar het WMC. Routiniers willen Géke Hop en Mariska Roozeboom ook niet genoemd worden, dat klinkt zo oud. ,,Ja, en dat zijn we echt nog niet hoor”, roepen ze elkaar aankijkend in koor. En inderdaad ze zijn nog jong met hun 28 jaar, maar al wel 21 jaar lid

Géke Hop en Mariska Roozeboom zijn twee geboren Elspeetse dames die nu in Nunspeet wonen. Maar voor de repetitieavonden van het slagwerkensemble gaan ze graag een avondje naar Elspeet. Als twee vriendinnen die al vanaf hun zevende jaar lid zijn bij EFK in Elspeet. Roozeboom bespeelt de marimba en vibrafoon terwijl Hop alleen op de marimba actief is. Het verschil tussen deze instrumenten zit puur in de klank die veroorzaakt wordt door het materiaal wat in de instrumenten wordt gebruikt. De marimba is van hout en de vibrafoon is van metaal en heeft een voetpedaal waardoor de klanken korter en langer kunnen worden gemaakt. Genieten van muziek maken en van de gezellige sfeer rondom het WMC zijn voor de dames de belangrijkste zaken. Hop: ,,Natuurlijk zijn we ook benieuwd hoe hoog we kunnen eindigen.” Roozeboom vult aan: ,,Ja, we hopen ook op een goed resultaat. Als we goed hebben gespeeld is het eerste doel bereikt, daarna is het afwachten.”

Over hoe ver ze gevorderd zijn met studeren weten ze het volgende te vertellen. Hop: ,,Als Wibrand, onze dirigent, zegt dat hij trots is op onze vorderingen tijdens een repetitie, dan denk ik dat het wel goed zit.” Ze zien beiden uit naar 21 juli. Ze hebben met het slagwerkensemble een driedaags arrangement geboekt. Donderdag naar Kerkrade reizen, vrijdagmiddag optreden en zaterdag relaxt terug naar Elspeet.