Interview Heidi

mei 3, 2017

Veel werk achter de schermen voor WMC

In de aanloop naar het WMC in Kerkrade deze keer geen muzikant maar een regelneef of beter gezegd een regelnicht. Dat is Heidi van de Ridder ten voeten uit. Zij is het commissielid met wie we eens vooruitkijken naar het Wereld Muziek Concours van 2017.

Ze vraagt zich af waarom zij ook in deze serie thuis hoort? van de Ridder: ,,Ik maak toch geen muziek.” Nee, dat is het nou net waar het om draait, zonder muzikanten geen muziek en zonder de WMC commissie geen WMC. De WMC commissie bestaat uit zes personen en Van de Ridder is daar een onderdeel van. Van de Ridder: ,,Het WMC is een fantastisch evenement en ik vind het erg leuk om te organiseren voor anderen. Daarom ben ik ook gevraagd voor deze klus. Achter de schermen werken dat is echt iets voor mij.” Van de Ridder was hiervoor al vrijwilligster bij de jeugd van het slagwerkensemble en de afgelopen jaren is dat gegroeid tot jeugdcoördinator. Elke repetitie is ze aanwezig en verder regelt ze locaties om oefenweekenden te organiseren. De try-out concerten die gepland zijn in Elburg op 10 juni moet ze in goede banen leiden. Maar ook straks het try-out/sponsor concert in Elspeet op 8 juli in de sporthal is een evenement waar alles voor geregeld dient te worden. Daarnaast sponsoren werven, maar ook helpen slaapaccommodaties te regelen tijdens het WMC in Kerkrade.

Van de Ridder: ,,Die try-out op 8 juli wordt geweldig want het Gelders Fanfare Orkest, onder leiding van dirigent Erik van de Kolk, komt ook met hun try-out voor het WMC. Dat wordt genieten voor de muziekliefhebbers, daar doe ik het voor! Die muzikanten zetten hun beste beentje voor, wij van de WMC commissie doen dit ook en met veel plezier!”