Een muzikaal Voorjaarsconcert

mrt 7, 2017

Op zaterdag 5 maart heeft ons jaarlijkse Voorjaarsconcert weer plaatsgevonden.

Het A-Slagwerkensemble onder leiding van Wibrand van Norel opende deze avond met het bekende nummer ‘Earth Song’ van Michael Jackson. Hun programma bestond verder uit ‘Pirates of the Caribean’, ‘Preys en Predators’, een compositie geschreven door Wibrand zelf, welke goed in de smaak viel bij het publiek. Ook een koraal mocht natuurlijk niet ontbreken in het repertoire, het vierstemmige werk ‘Sleep’ werd gespeeld door het ensemble. Zij sloten hun optreden af met ‘The Dreamers of Dreams’, een van de composities die zij op a.s. 21 juli ook zullen uitvoeren tijdens het Wereld Muziek Concours.

In de pauze was er weer een verloting met prijzen beschikbaar gesteld door sponsoren uit Elspeet en omstreken, te weten Drogisterij de Brink, Heyda, Plus van der Horst, ’t Woonhuis en Restaurant op de Brink. Iedereen bedankt voor het meedoen, en natuurlijk de sponsoren voor het beschikbaar stellen van de prijzen!

Na de pauze was het de beurt aan het Fanfare Orkest, voor de laatste maal o.l.v. Erik van de Kolk. Hun programma stond uiteraard in het teken van dit afscheid. Zij begonnen hun optreden met ‘Olympic Spirit’, en daarna volgde ‘Locus Iste’, een van de verzoeknummers van Erik deze avond. Een wens van Erik was ook dat zijn zusje Mirjam zou zingen deze avond, dat deed zij dan ook prachtig met ‘Het Dorp’ van Wim Zonneveld, terwijl er op de beamer foto’s werden getoond van het Elspeet van vroeger. Johan van de Kolk en Gerrit Hofman soleerden in het stuk ‘Duet for two Cats’. Het officiële programma werd afgesloten met het nummer ‘Skyfall’ van Adele, samen met Mirjam die ook dit lied zong.
En toen was het tijd voor een afscheidswoord voor Erik, Aalt van Asselt en Gerrit Hofman bedankten Erik voor zijn inzet de afgelopen 8 jaar voor het Fanfare Orkest. Ook werden er nog diverse herinneringen opgehaald en bepaalde karaktereigenschappen belicht. Het waren mooie woorden die gesproken werden, een beetje emotioneel was het toch ook voor zowel leden als voor Erik. Hij kreeg een mooi afscheidscadeau mee zodat hij nog eens terug kan denken aan Elspeets Fanfare Korps.
Maarten van de Kolk, inderdaad het broertje van Erik, kreeg van zijn opa, Hendrik van de Kolk het stokje overgedragen van het Fanfare Orkest, waar hij per 1 mei zal gaan starten. Hendrik is tevens een van onze ereleden, het was een mooi moment om drie generaties op het podium te hebben staan; Hendrik (opa), Johan (zoon), Erik, Maarten en Mirjam (kleinkinderen).
De fanfareleden speelden nog het nummer ‘Hello Dolly’ voor Erik en zongen daarbij hun eigen geschreven lied als afscheid van hun dirigent. Een mooi gezicht was het dat Hendrik van de Kolk de tromstokken er weer bij pakte en meedeed op de grote trom.

Jubilarissen
Dit jaar kenden we maar liefst 5 jubilarissen, iets waar we erg trots op zijn! Zij werden door de voorzitter toegesproken en kregen hun oorkonde en speld uitgereikt.
Marein Kleijer en Rutger van Asselt vierden hun 12.5 jarig jubileum, hiervoor kregen zij een bronzen speld. Beiden spelen in het A-Slagwerkensemble, Marein speelt daarnaast ook nog tenorsaxofoon in het Fanfare Orkest.
Janita Mulder vierde haar 25 jarig jubileum. Al die jaren spelend in het Fanfare Orkest op Trompet. Zij kreeg hiervoor een zilveren speld.
Gert van Norel en Evert van Rhee mochten vieren dat zij al 40 jaar lid zijn van de vereniging. Een mijlpaal en hele prestatie. Zij ontvingen hiervoor een vergulden speld. Gert speelt al jaren slagwerk in het Fanfare Orkest en Evert musiceert voornamelijk op de BesBas.
Alle 5 de jubilarissen kregen woorden van dank voor hun inzet en natuurlijk hopen we dat zij nog vele jaren lid blijven.

Wij kijken terug op een geslaagde avond, de zaal was goed gevuld, er klonken veel positieve geluiden uit het publiek en dat is waar de vereniging het uiteindelijk voor doet. We hopen natuurlijk dat wij u volgend jaar (weer) mag begroeten.

Voor de foto’s, klik hier